Stała projekcja na elewacji starej łaźni

W grudniu 2015 r. uruchomiliśmy zewnętrzną instalację wielkoformatową na elewacji poprzemysłowego budynku – starej łaźni, należącej niegdyś do Kopalni Katowice, a obecnie do Muzeum Śląskiego. Ze względu na lokalizację obiektu na skarpie musieliśmy wykorzystać specjalną optykę umożliwiającą ekspozycję z bliskiej odległości oraz dobrze zabezpieczyć sprzęt przed skutkami złej pogody. Dwa projektory z obiektywami ET-DLE 30 ustawione obok siebie dały zsynchronizowany obraz o podwojonej jasności. Pokonaliśmy trudności wynikające z warunków atmosferycznych poprzez umieszczenie projektorów w specjalnie skonstruowanych, ogrzewanych oraz wentylowanych boksach, gwarantujacych stałą temperaturę pracy sprzętu.

Wystawa multimedialna 7 Miliardów Innych

7 Miliardów Innych to międzynarodowa, multimedialna wystawa prezentująca wypowiedzi ponad 6000 ludzi, którym zadano kilka identycznych pytań. Wyposażeni w bus i sprzęt filmowy autorzy projektu objechali 84 kraje. Pytania dotyczyły prostych zagadnień egzystencjalnych, kierowano je do ludzi z różnych środowisk. Wypowiedzi wyświetlane są w wyciemnionych lecz otwartych boksach. Kameralne projekcje można oglądać siedząc wygodnie przed ekranem, w sprzyjających skupieniu wyodrębnionych przestrzeniach albo na umieszczonej powyżej linii wzroku dużej panoramicznej ścianie wizyjnej. Jest to jedno z największych przedsięwzięć tego typu na świecie. Na pytania odpowiadają również Polacy, w tym mieszkańcy Śląska. Katowice zostały wybrane na miejsce światowego finisażu projektu.

Wystawa Stanley’a Kubricka w Muzeum Narodowym

Muzeum Narodowe w Krakowie przez pare miesięcy prezentowało wystawę poświęconą twórczości słynnego reżysera Stanleya Kubricka, jednego z największych twórców światowego kina, grafika i fotografa. Autora słynnych filmów: Odyseja kosmiczna, Mechaniczna pomarańcza, Lśnienie, Oczy szeroko zamknięte. Firma Super AV, jako oficjalny partner techniczny wystawy, udostępniła urządzenia multimedialne; projektory, ekranów LCD, urządzeń nagłośnieniowych oraz komputery niezbędne do zorganizowania ekspozycji. Odwiedzający mogli podziwiać ponad 1000 rekwizytów, m.in. fragmenty scenografii oraz makiety dekoracji. Wystawa została wyposażona w kilkadziesiąt punktów multimedialnych i interaktywnych, prezentujące wybrane sceny filmowe i ścieżki dźwiękowe. Najbardziej spektakularne elementy instalacji to projekcja panoramiczna Odyseja kosmiczna o szerokości 12 m na ekranie o nietypowym kształcie, zrealizowana z użyciem media serwera oraz projekcja z wykorzystaniem specjalnego obiektywu o bardzo krótkiej ogniskowej.

Stworzona przez Deutsches Filmmuseum wystawa jest pierwszym przedsięwzięciem na świecie, które w kompleksowy sposób ukazuje życie i twórczość artysty. Zgromadzone eksponaty zanim trafiły do Krakowa, wystawiane były w 10 miastach m.in. w Paryżu, Rzymie, Sao Paulo i Los Angeles.

Lepsza jakość obrazu dla Planetarium

Planetarium Śląskie zleciło nam pracę nad zagadnieniem związanym z wyświetlaniem filmów na kopule. Najważniejszą kwestię, praktycznie niemożliwą do osiągnięcia przy standardowym podejściu do projekcji, stanowiło uzyskanie wrażenia ciemności panujących w Kosmosie.

Musieliśmy uzyskać najwyższy kontrast obrazu w trakcie projekcji i całkowitą ciemność pomiędzy wyświetlanymi sekwencjami. W efekcie eksperymentów i prób zastosowaliśmy zaawansowany projektor 4K, pracujący w opatentowanej przez Sony technologii SXRD, który połączyliśmy z wykonanym w naszej firmie shutterem, uruchamianym przez element światłoczuły. Dzięki temu, shutter pomiędzy projekcjami, przysłania obiektyw projektora, natomiast pojawienie się wizji w obiektywie odsłania go i pozwala widzom podziwiać filmy o najwyższym kontraście i niezwykłej jakości. W galerii przykłady projekcji na kopule (autor proj. Michał Kopaniszyn).

Instalacja interaktywna w tyskim Browarium

Praca nad instalacją w Tyskim Browarium polegała na unowocześnieniu i rewitalizacji wystawy. Nasza firma była odpowiedzialna za stronę koncepcyjną, projekt instalacji i wykonanie. W ramach przedsięwzięcia w latach 2014-2015 zaaranżowaliśmy kilka różnorodnych stanowisk ekspozycyjnych.

Grę Zrób sobie piwo tworzyliśmy od zera. Począwszy od mechanizmu gry i funkcjonalności zaprojektowanych przez naszych programistów, skończywszy na stronie wizualnej. Goście Browarium, naprowadzani głosem życzliwego narratora, mają okazję, poprzez dobrą zabawę, poznać proces produkcji napoju.

Instalacja Trzy żywioły ma formę przestrzennej i interaktywnej prezentacji. Trzy pionowe ekrany w atrakcyjny i plastyczny sposób ukazują składniki, z których tworzy się piwo. Uświadamiają zwiedzającym, jak istotna jest jakość wykorzystywanego do produkcji chmielu, jęczmienia i wody.

W zaaranżowanym barze interaktywny Barman ze swadą opowiada o historii Browaru. W postać Barmana wcielił się jeden z aktorów Teatru Rozrywki w Chorzowie. Naciśnięcie odpowiedniego, barmańskiego przycisku zamontowanego na kontuarze uruchamia projekcję, którą odwiedzający muzeum mogą sterować za pomocą gestów rąk. Obraz i dźwięk reżyserowaliśmy i nagrywaliśmy w profesjonalnym studio filmowym.

W tle Barmanowi towarzyszy holograficzny model butelki piwa. Do jego prezentacji użyliśmy wyświetlacza holograficznego Dreamoc – jednego z najnowocześniejszych urządzeń umożliających przestrzenną ekspozycję produktów czy eksponatów muzealnych.
Kolejna atrakcja to animowana instalacja holograficzna, którą zdobi szczegółowa, profesjonalna makieta Browaru i stanowi tło dla animacji. Tej metrowych rozmiarów, niekonwencjonalny ekspozytor został przez nas wymyślony i skonstruowany specjalnie na użytek wystawy.

Instalacje i tablice interaktywne dla Goethe Institut

Na terenie całego kraju zainstalowaliśmy kilkadziesiąt edukacyjnych zestawów multimedialnych złożonych z tablic interaktywnych, projektorów, komputerów, oprogramowania edukacyjnego i akcesoriów instalacyjnych.
W Goethe Institut, dla którego świadczymy od lat podobne usługi, w ostatnim czasie, dokonaliśmy instalacji 4 zestawów multimedialnych złożonych z projektora o ultrakrótkiej ogniskowej, tablicy interaktywnej i przyłącz naściennych. Prace prowadzone w zabytkowych wnętrzach wymagały skrupulatnych konsultacji z administratorem obiektu i akceptacji Konserwatora zabytków.